tisdag 30 oktober 2012

Det är många som frågat mig vad en babyshower är och vad man gör på en sådan. Å ja, det är en amerikansk tradition, men man gör den ju hur stor/liten som man själv vill. En babyshower ska enligt mitt tycke spegla ens personlighet och det finns liksom inga rätt eller fel i hur man vill göra eller hur man vill ha det. För mig var det viktigt att det skulle vara mysigt å avslappnat.

Vi valde jultema eftersom plutt är beräknad till 23/12, men jag har varit på babyshower med exempelvis prinsesstema/kungligt-tema. Finns ju massa kul att välja på. Sen finns det tips om lekar på nätet, men vi pysslade ihop ett formulär med lite frågor och där gästerna kunde skriva och delge ett minne eller skriva en hälsning till plutt. Kan säga att det var riktigt kul att läsa allas sedan, skrattade och grät om vartannat!! :) Å detta blir ju ett kul och mycket fint minne för oss!

Man kan matcha dukning, inbjudningskort mm med temat. Det är bara fantasin som sätter gränser! Men jag anser ändå att det viktigaste med en sådan här kväll är gemenskapen! Att man alla har en mysig kväll. Blir ju såklart mycket bebissnack- å man har ju denna kväll för att liksom hedra att denna nya, lilla, unika individ är på väg att födas.

Massa kärlek//

Lägger upp formuläret vi gjorde. Det kanske kan ge inspiration? :) (Hur jag än försökte fick jag inte till sidorna i rätt ordning då jag nu bloggar från ipaden. Sida ett är den blå, sida två den med ultraljudsbilden å sida tre den med nallebjörnen).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar