torsdag 8 november 2012

Hyacinter å slitna halvmånebord

Har planterat lite hyacinter. Ska bara komma ihåg att inte vattna dem för mycket då de sticker iväg på höjden. Har läst nånstans att hyacinter tar all näring från löken å att man egentligen bara kan spraya dem med lite vatten. Ska googla på det. ;)

Har också slitit lite på ett av halvmåneborden. Blev jätte nöjd! Ett bord kvar, men det får bli en annan dag. Jag är ju inte så där jätte smidig just nu så åla på golvet är lite knepigare nu än annars!! :)

4 kommentarer:

  1. åh, va fint du gjort! är det en sån fejk-gran från ikea jag anar i fönstret? (ja, jag yrkesskadad ;) ) de är himla fina tycker jag. har precis skaffat granen därifrån. får se om jag sätter upp den eller inte. vill ju helst ha äkta, men känns krångligt i stan. kramen

    SvaraRadera
  2. Tusen tack!! Jepp, är en gran från din arbetsplats! =) Har flera stycken å tycker de är superfina! Har du skaffat en stor gran från Ikea? De har jag inte sett. Jag har både fejk granar å äkta här hemma - fast små då. Får se vad det blir för gran i år... funderar på att släpa in en riktig gran fast inte så stor. Jag vet vad du menar, det är praktiskt med fejkgran men ändå känns det bäst med en riktig. =)

    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Det är de. Jo, det har kommit en stor. I liknande form som de små, och i en behändig väska. :) Äkta är ju alltid äkta...men orken och tiden finns inte alltid. :) kram

    SvaraRadera
  4. Hej Sofie!

    Superfin kruka och glaskupa till hyacinterna, vart är allt detta köpt? :)

    Kram
    Mia Axelsson

    SvaraRadera